Vi använder cookies för att göra din upplevelse bättre. För att följa det nya direktivet om e-integritet, behöver vi be om ditt medgivande att sätta cookies. Läs mer.
SPECIALIZED TARMAC SL7 SPORT CARB/METDKNVY 58
Den nya Tarmac från Specialized är snabb, aerodynamisk och lätt, med en Rider-First Engineered™ ram. Den erbjuder topprestanda, komfort och hantering, utan att kompromissa med vikt eller aerodynamik.
Storlek: 58, 180-188 cm
Den nya Tarmac är designad för att vara snabb, det finns inget att tveka om—men den representerar så mycket mer än bara aerodynamisk förmåga. Med en lättviktsram som är Rider-First Engineered™ levererar den de bästa tänkbara åkegenskaperna, oavsett storlek. Så oavsett vad du har planerat för din nya Tarmac, är den redo att hjälpa dig att nå dina mål—PR, KOM eller topplaceringar på pallen. En cykel som regerar över alla andra.
Med ett komplett SRAM Rival Etap AXS elektroniskt gruppset för att hålla växlingarna skarpa och snabba, samt S-Works Turbo 700x26mm däck för att hålla dig rullande snabbt, levererar den nya Tarmac prestanda till ett mer överkomligt pris.
"Aero är allt"—Specialized har predikat detta i åratal och det är fortfarande drivkraften bakom den nya Tarmac. I sin strävan efter rörformer som ger den snabbaste ramen som UCI-reglerna tillåter, tog Specialized en sida ur Venge-utvecklingsboken och använde sitt FreeFoil Shape Library. Beväpnade med ett bibliotek av optimerade former vände sig Specialized till Win Tunnel för att sätta dessa former på en modulär testcykel, för ytterligare testning och validering. Resultatet? En ny Tarmac Expert som är snabbare än tidigare—33 sekunder snabbare över 40 km än Tarmac SL6. Inga kompromisser, bara ren fart.
Även om aerodynamik var avgörande för utvecklingen av Tarmac, och för utvecklingen av alla Specializeds racercyklar, var vikt den viktiga medspelaren på denna optimala racercykelresa. Tidigare har "aero-cyklar" alltid gjort kompromisser på viktavdelningen—ju mer drag du minskade, desto mer vikt fick du. Med den nya Tarmac var Specializeds designfilosofi att hålla den på eller under UCI:s viktgräns direkt ur lådan, utan att göra några avkall på aerodynamik. Och med hjälp av FreeFoil Shape Library, verktyg som isotopisk FEA-analys och ingenjörsmagi från de bästa ingenjörerna i branschen, levererade Specialized en ram som väger endast 920 gram, utan att ge upp en enda gram av aerodynamik, styvhet eller åkkomfort.
I sin fortsatta strävan att utveckla den perfekta racercykeln använde Specialized sin Rider-First Engineered™ filosofi för att säkerställa att den nya Tarmac är den mest balanserade, bäst hanterande Tarmac hittills—oavsett storlek. Med hjälp av ett team av världens bästa testcyklister från sina tre World Tour Team—Boels-Dolmans, Deceuninck-Quick-Step och Bora-hansgrohe—gjorde Specialized ändringar på Tarmac baserat på deras tusentals kilometer på vägarna. De balanserade åkkomforten mellan fram- och bakre delen, så även de längsta dagarna på sadeln är bekväma—allt utan att ge upp något av Tarmacs legendariska hantering och vinnande snabbhet.
Med lärdomarna från Venge bygger den nya Tarmac på enkel integration för att skapa ett rent, snabbt cockpit som är lätt att leva med. Specialized har förbättrat kabelföringen för alla konfigurationer—mekaniska växlar, traditionella styrstammar, runda styr, etc.—allt samtidigt som de behåller de aerodynamiska egenskaperna. Dessa egenskaper gör även den nya Tarmac lätt att arbeta på och lätt att resa med. Det är en win-win.
Artikelnummer | SP-90623-6058 |
---|---|
Varumärke | Specialized |
Kalkylator Förmånscykel
Beräkna din månadskostnad och besparing när du köper förmånscykel.
Fyll i priset, cykeltyp och skatt nedan för att beräkna.